Zijlstra beroepskleding is een toonaangevende naam binnen de bedrijfskledingbranche. Bij ICIT werken we al 18 jaar samen met Zijlstra en hebben we al diverse mooie oplossingen mogen realiseren. Zo ontwikkelden we website www.zijlstraberoepskleding.nl, hebben we diverse klantspecifieke webshops ingericht. En bouwden we een webapplicatie die kleding administratie faciliteert. We vertellen je graag meer over wat dit kleding management systeem (KMS) voor Zijlstra heeft gebracht.
Geen arbeidsintensieve handelingen meer
Steeds meer leveranciers van beroepskleding bieden haar klanten extra services aan zoals het bijhouden van maten administratie. Zo ook Zijlstra Beroepskleding. Hiermee registreert Zijlstra de medewerkers/kledingdragers met de bijbehorende maten en verkregen kleding.
Maar dit is een arbeidsintensief proces dat vaak handmatig wordt uitgevoerd. Bij het horen van deze woorden denken we bij ICIT al gelijk: dit kan eenvoudiger en sneller. Daarom ontwikkelden we een online bestelsysteem; het KMS.
Het KMS is een Kleding Management Systeem waarbij de klanten van Zijlstra eenvoudig bestellingen plaatsen en Zijlstra bijna geen omkijken naar heeft. In één opslag ontvangen gebruikers een overzicht van alle benodigde gegevens, zoals de maten, orderhistorie, budget per medewerker en afleveradressen. Met een paar klikken op de knop bestelt de kledingdrager gemakkelijk en snel. En door een koppeling met de interne administratie is de bestelling binnen no time ontvangen door Zijlstra en rolt automatisch de bijbehorende pakbon de printer uit.
Zijlstra Beroepskleding
Zijlstra beroepskleding is een grote speler binnen de bedrijfskledingbranche. Ze hebben alles op het gebied van bedrijfskleding, werkschoenen en beschermingsmiddelen (PBM).
De groothandel is in 2000 opgericht en gevestigd in Franeker met 300m2 aan showroom ruimte. Zijlstra is in 20 jaar veel gegroeid en heeft nu al meer dan 3000 klanten en 65.000 kledingdragers.
Externe koppelingen
Naast een groot assortiment aan bedrijfskleding, schoenen en persoonlijke beschermingsmiddelen biedt Zijlstra haar klant ook de service om kleding te vermaken, te bedrukken of te laten borduren. Met een eigen borduurstudio wordt dit allemaal in eigen huis uitgevoerd. Ook deze borduur- en druk afdeling is geregeld in het KMS. Stel we plaatsen een bestelling met 40 polo’s met ICIT logo, wordt onze bestelling automatisch herkend en worden de juiste gegevens aan de bestelling toegevoegd.
En dat is niet de enige koppeling die we hebben gerealiseerd. We verzorgden ook een koppeling met de facturatie/inkoop en de personeelsadministratie. Daarnaast is er ook een samenwerking tussen andere (CMS) pakketten mogelijk zoals Woocommerce, Shopify of Magento.
Het resultaat
“Met het KMS kunnen wij onze klanten ontzorgen. Het systeem houdt alles bij van de medewerker, dit scheelt veel boekhouding voor de klant. En zeker niet onbelangrijk, is de minimale foutmarge. De juiste maat, juiste embleem, juiste vermaking, juiste afleveradres in KMS staat alles onder water gekoppeld, dus een besteller hoeft hier niet aan te denken.” – Lindert Visser, Zijlstra Beroepskleding
Volledige ontzorging
voor de klant
Gepersonaliseerde
omgeving
Breed inzetbaar
Hiermee is het KMS is niet slechts bestelsysteem, het is een uitgebreide totaaloplossing die breed inzetbaar is en in verbinding staat met verschillende bedrijfsprocessen. Hiermee wordt de klant ontzorgt zoals Lindert Visser van Zijlstra Beroepskleding vertelt. Dit is ook voor ons een belangrijkste factor geweest bij de ontwikkeling.
Daarnaast zijn we continue bezig om het systeem verder optimaliseren en te onderzoeken hoe we het KMS nog verder kunnen verbeteren en uitbreiden.